Tips Voor het Gebruik van Calls to Action om uw Website te Helpen

Wat u ze moet laten doen is om de hoofdpagina te lezen en hun zo onder de indruk laten zijn met wat de pagina bevat, dat zij de rest van de site verkennen met de mogelijkheid om zo uw product of service aan te schaffen.

Dus hoe vergroot u de kans dat nieuwe bezoekers uw website willen verkennen, uw product willen kopen of zich willen abonneren op uw service?

Wat u nodig heeft zijn ‘calls to action‘ (oproepen tot actie).

Er zijn vele vormen van dit soort “calls” maar het basis idee is om een vriendelijke herinnering te laten zien aan de bezoeker om een bepaalde actie te ondernemen.

Een simpel voorbeeld is het plaatsen van een stuk inhoudelijke tekst in uw hoofdzakelijke inhoud waarbij u de bezoeker vraagt om een bepaalde actie die u opgeeft te ondernemen

Laten we het voorbeeld van een keuken ontwerper gebruiken. Als u erg gesteld bent om uw bezoekers simpelweg uw bedrijf te laten bellen, dan kunt u iets simpels neerzetten zoals: ‘Voor een Gratis Keuken Offerte, Bel Ons Op 0900 123456’

U kunt de tekst er een beetje uit laten springen door het dikgedrukt en gecentreerd neer te zetten. Wees er echter zeker van dat u niet enorm grote lettertypes gebruikt of andere overbodige effecten gebruikt zoals het laten flitsen van de tekst. Dit zal de bezoeker juist meer frustreren en dit heeft dus een negatieve impact.

Er zijn meer geavanceerde “Calls to Action” en hieronder kunt u een voorbeeld lezen.

E-boek met Gratis Tips

Dit heeft veel werk nodig maar het kan zeer effectief uitpakken.

U dient een handleiding van hoge kwaliteit te schrijven in uw gebied van expertise. Iets wat de lezers echte antwoorden geeft en ze in een bepaalde weg helpt.

U kunt dan een gratis download venster weergeven in uw inhoud waar de bezoeker dit kan zien.

Dit stelt ze in staat om uw gratis gids te kunnen downloaden die vervolgens naar hun e-mail adres verstuurd wordt die zij hebben opgegeven.

U kunt wat promotionele onderdelen weergeven in de gids zo lang de behulpzame inhoud altijd zwaarder weegt dan de promotionele inhoud.

U kunt ze verdere e-mails sturen met tips van hoge kwaliteit maar beschik ook over wat promotioneel materiaal. Dit kan enorm effectief zijn met het binnenhalen van meer bezoekers.

Belangrijke tip: U moet er zeker van zijn dat u ze van te voren verteld dat wanneer zij zich inschrijven voor uw e-boek, dat zij dan ook accepteren dat u hen meerdere e-mails verstuurt. Ook moet u in de e-mails de link weergeven waar mensen op kunnen klikken om zich zo uit te schrijven.

Als u uw bezoekers niet verteld over deze e-mails en hun niet de mogelijkheid geeft om zich uit te schrijven, dan kan dit gezien worden als spam wat schadelijk kan zijn voor uw bedrijf.

De e-boek methode is één van de vele manieren om “calls to action” te gebruiken om de effectiviteit van uw website te verbeteren. Ik raad u ook aan om een professionele webdesigner in te schakelen om zo het meeste uit uw website te halen.

Voor webdesign in de stad Amsterdam kunt u op onze website voor verschillende pakketten een contactformulier invullen 5 gratis website offertes toegestuurd te krijgen.